5 Schimbari prin care poti mentine mai usor un stil de viata sanatos
» » 5 Schimbari prin care poti mentine mai usor un stil de viata sanatos

5 Schimbari prin care poti mentine mai usor un stil de viata sanatos

postat in Lifestyle | 0

Stiti acele momente cand jonglam cu un milion de lucruri pe care le avem de facut si cumva sanatatea este pusa pe ultimul plan? Ni se intampla tuturor (chiar si acelora dintre noi care incearca sa aiba un stil de viata sanatos in mod regulat). Din pacate, daca o tinem la nesfarsit cu prioritizarea altor lucruri, in fata sanatatii noastre, ajungem sa resimtim efectele negative asupra calitatii muncii si a vietii in general, pentru ca actionam lipsiti de energie, avand creierul somnoros, dureri de stomac, senzatie de foame, etc.

Ce pot sa-ti spun eu este ca a mentine un stil de viata sanatos nu este imposibil, chiar si atunci cand esti o persoana super ocupata.

Exista cateva schimbari pe care le poti face, prin care stilul de viata sanatos devine mai usor de mentinut, si vei vedea cum poti avea grija de tine mai bine, privind sanatatea si starea de bine cumva diferit fata de cum ti se spune prin reclamele la nu stiu ce produse cu care esti bombardata zi de zi (articolul asta NU CONTINE povesti despre cum sa pierzi in greutate rapid sau alte diete miraculoase).

Asa ca, iata care sunt cele mai importante lucruri de care tin cont cand vine vorba despre un stil de viata sanatos:

1. Ingredientele sunt mai importante decat caloriile

Clar! Ideea mancatului este aceea de a ne hrani corpul si de a avea grija de nevoile noastre umane. Corpul nu-ti cere numai calorii; el are nevoie de alimente care sa te faca sa te simti bine si sa te sature. Sa numeri caloriile poate fi de ajutor doar daca vrei sa vezi cat de mult consumi, dar nu este un indicator al sanatatii tale. De exemplu, o mana plina de migdale are 150 calorii, aproximativ la fel de mult ca o doza de cola. Pentru ca migdalele contin grasimi sanatoase, proteine si fibre, iti vor umple stomacul si iti vor oferi o senzatie de satietate pentru mult timp. In schimb, cola contine preponderent zahar, ceea ce inseamna ca tot iti va fi foame un pic mai tarziu (ca sa nu mai vorbim de alte efecte ale sale).

In loc sa te uiti dupa calorii, mai bine arunci un ochi pe lista de ingrediente a unui produs. Le recunosti pe multe dintre ele? Daca nu, cred ca mai bine ti-ai dori sa nu lasi asa ceva sa intre in corpul tau. Multe persoane opteaza pentru versiunea saraca in grasimi sau in calorii a mancarurilor lor preferate pentru ca se gandesc ca acestea sunt mai sanatoase, dar din pacate, pentru a compensa lipsa de zahar sau grasimi, acestea sunt pline de aditivi. Sfatul meu este sa te rezumi la alimente care au putine ingrediente pe care sa le poti pronunta. Mai multe sfaturi poti gasi in articolul care este dieta mea „miraculoasa”?.

Oricum, ideea generala este sa mananci putin. Nu avem nevoie de multa mancare. Animalele carnivore mananca cel mai des o data la 2 zile. De ce noi trebuie sa mancam de 3 ori pe zi (ma refer la non*-vegetarieni)

stil-de-viata-sanatos-usor-2

2. Fa sport ca sa te simti bine, nu ca sa slabesti

Am spus-o de multe ori, daca faci sport pentru a te simti bine, atat fizic, cat si mental, esti mult mai predispusa sa o faci si sa te tii de asta, decat daca privesti exercitiile ca pe o modalitate prin care sa slabesti. Exercitiile te umplu cu endorfina, iar endorfina te face mai fericita. Eu stiu ca daca exersez dimineata, chiar si pentru 10 minute, ma voi simti mai bine si voi avea energie o zi intreaga.

In plus, fa din sport ceva distractiv. Nu alerga doar pentru ca toti ceilalti o fac. In schimb, gaseste-ti un sport care sa-ti placa si pe care sa simti ca-l faci fara efort.

3. Sanatatea inseamna ceva diferit pentru fiecare

Ai vazut cum nimeni nu se poate pune de acord asupra a ceea ce inseamna sa fii sanatos cu adevarat? Sunt atatea pareri diferite incat cel mai bine este sa experimentezi singura. Incearca si vezi ce iti da cea mai multa energie (pana la urma alimentele sunt energia de care avem nevoie) si gandeste-te ca daca ceva functioneaza pentru cineva, nu inseamna ca asta functioneaza la fel si pentru tine. Experimenteaza!

4. Sanatatea nu trebuie sa fie scumpa

Oamenii dau la o parte sanatatea pentru ca au impresia ca e scumpa si ca necesita mult timp. Sanatatea este un aspect in care merita sa investesti, dar asta nu inseamna ca trebuie sa-ti faci credit la banca. 🙂 Una dintre cele mai bune modalitati prin care poti economisi (si in acelasi timp sa-ti imbunatatesti sanatatea) este sa gatesti acasa mult mai des decat mananci la restaurant. Unii pledeaza pentru alimentatia organica in totalitate, dar eu cred ca este bine ca macar sa ne mentinem in lista celor mai curate/pline de pesticide 12 alimente. In plus, sunt atatea exercitii gratuite pe net, iar natura, sau chiar casa ta, sunt locurile perfecte pentru a deveni o sala de sport. Iata mai multe idei de sport pentru acasa.

5. Este frumoasa, dar si tu esti!

Daca te rog sa enumeri cateva lucruri pe care le iubesti, cat timp iti ia sa-ti amintesti de tine?

Stiu ca poate nu e chiar atat de usor sa te apreciezi pe tine insati, ori de cate ori te uiti in oglinda, pentru ca noi oamenii avem tendinta de a vedea partile negative inaintea celor pozitive, dar ceva atat de simplu precum aprecierea lucrurilor care-ti plac la tine (inclusiv super inteligenta ta si talentele tale unice) poate face o mare diferenta. Citeste si cum oprim gandirea negativa, toxica?

Curioase sa aflati mai multe? Pe mine ma gasiti si pe Facebook  locul in care postez constant sfaturi pentru o viata frumoasa si sanatoasa!

Comments

comments