Secretul pentru a-ti iubi corpul? Doar 1 ora de exercitii fizice pe saptamana!
» » Secretul pentru a-ti iubi corpul? Doar 1 ora de exercitii fizice pe saptamana!

Secretul pentru a-ti iubi corpul? Doar 1 ora de exercitii fizice pe saptamana!

postat in Goodies, Lifestyle | 0

Ma gandeam zilele trecute cum as putea sa va motivez si mai mult sa incepeti si sa transformati exercitiile fizice intr-un obicei sanatos al fiecarei saptamani. Eu as fi zis zile, dar am gasit un studiu realizat pe un esantion de 1,002 persoane de catre Green People, unii dintre partenerii mei dragi pentru produsele organice de la Rangali, a carui concluzie a fost simpla. Este suficient sa exersezi doar o ora pe saptamana pentru a-ti creste cu 17% nivelul multumirii asupra aspectului tau fizic. E ceva, nu? 🙂

Cred ca a devenit o certitudine ca statul in fata ecranelor toata ziua la birou si in fata TV-ului odata ce ai ajuns acasa nu are vreo influenta pozitiva asupra sanatatii tale (fzice sau mentale) si nici asupra imaginii de sine. O viata sedentara te ajuta prea putin sa-ti ridici nivelul de energie, increderea in sine, si starea de bine generala. Dar, un aspect fizic placut, senzatia de a te simti plin de energie si o atitudine pozitiva, sunt toate beneficiile unui regim regulat de exercitii.

Se pare ca exista o stransa legatura intre exercitiile fizice regulate si gradul de multumire asupra aspectului fizic. Pe langa cresterea nevelului de energie, capacitatea de oxigenare, tonifierea muschilor, un extra-beneficiu, ca sa-i zic asa, este si cresterea nivelului de incredere in sine. Pur si simplu crearea unui set de exercitii si faptul ca te-ai tinut de ele te ajuta sa te bucuri de un sentiment de implinire.

Sa facem miscare ne ajuta si mintea si trupul. Studiul de care ti-am vorbit mai sus sugereaza ca cei care practica exercitii fizice 6-9 ore pe saptamana sunt cei mai multumiti de aspectul lor fizic. Eu ti-as recomanda sa exersezi 20-30 de minute in fiecare zi, sa alegi o activitate care iti place pentru a n-o lasa balta, sa variezi ceea ce faci pentru a evita plictiseala, sa combini clasele, sporturile si exercitiile, sa mergi si singur, dar si cu prietenii pentru a iti mentine interesul si increderea ridicate.

Om si Zen 🙂

Daca yoga nu era deja printre preferatele tale, afla ca yoga si pilates aduc cel mai ridicat nivel de multumire asupra infatisarii tale. Cei care practica yoga si pilates ca principale activitati fizice sunt cu 28% mai fericiti decat cei care nu fac deloc exercitii fizice, si cu 9% mai fericiti decat cei care practica alte tipuri de exercitii fizice.

De ce? Pentru ca yoga, meditatia, tai chi si pilates scad nivelul de tensiune, anxietate, depresie, manie si imbunatatesc functiile psihologice. Practica yoga scade nivelul de cortizol si adrenalina, si ajuta la reglarea nivelului glicemiei, tensiunii arteriale, rezistentei la insulina.

Citeste si Pozitii yoga pentru eliberarea energiilor negative acumulate in corp

echilibrare deschidere chakre, pozitii yoga chakre, tricouri rangali chakre

Tricoul Manipura – Poarta-l cu inima deschisa pentru a-ti controla FORTA GANDURILOR si a-ti gasi AUTOCONTROLUL! Simbolul optimismului si al puterii personale in legatura cu tine si cu lumea exterioara. Functionarea echilibrata a acestei chakre iti va aduce incredere si siguranta, calm si liniste interioara, echilibru cu lumea exterioara.

Meditatia stimuleaza cortexul prefrontal care controleaza nivelul de fericire si sanatatea functiei imunitare. Aseaza-te pe o perna si concetreaza-te asupra respiratiei, intinde-te pe spate cu corpul aliniat cat mai drept, sau stai in pozitia copilului, si te vei calma, vei scapa de tensiune, iti vei imbunatati coordonarea, reactiile rapide, IQ-ul, si memoria. De asemenea, vei dormi mai linistit, iti vei regla nivelul emotiilor, lucru ce duce la interactiuni sociale mai eficiente si o imagine de sine pozitiva. Vrei sa inveti cum sa meditezi? Am scris mai multe in Cele 10 minute de mediatatie zilnica care mi-au schimbat viata – Cum mediteaza oamenii normali?

exercitii inviorare dimineata, yoga dimineata, qigong

Pozitia copilului – 5 Pozitii yoga pentru incepatori

Si, nu renunta! Cei care isi mentin rutina exercitiilor fizice pentru mai bine de 6 ani au cel mai ridicat nivel de multumire asupra imaginii de sine. Iar cei care s-au apucat recent sa exerseze in mod regulat resimt imediat o crestere a nivelului de multumire asupra aspectului fizic, nivel care creste cu trecerea timpului.

Ce zici? Ti-am dat suficiente motive sa te apuci de sport, dar sa te si tii de el? Gasesti mai multa inspiratie aici pe blog. Ti-am pregatit idei de sport pentru acasa, yoga la birou, mersul pe jos – antrenamentul meu zilnic, dar si multe, multe altele. 🙂

Comments

comments